آدمها رو عشقشون پا میزارن

تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم*روزی سراغ من آیی که نیستم

آدمها رو عشقشون پا میزارن

تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم*روزی سراغ من آیی که نیستم

سرزمین عشق(شوشتر)

 

ضرب المثلهای شوشتری 

که کانه باد دهه = کاه کهنه را باد می زند . کنایه از کار بیهوده انجام دادن 

مولی گژدم زیر دولی = آدم آب زیر کاه مانند کژدمی است که در زیر دلو آب پنهان شده باشد .

کنایه از اینکه باید همیشه مواظب آدم آب زیر کاه بود  

ای پیاز انجنی عرس هم وا ریزی = اگر پیاز خرد بکنی اشک هم باید بریزی . کنایه از اینکه

هرکاری سختی و زحمت دارد 

پخشه مین دونش میره = مگس توی دهانش می میرد . کنایه از افراد بی عرضه  

ِخنده دل خوش مخو گریوه دل تنگ مخو = خنده دل خوش می خواهد و گریه دل تنگ می

خواهد . کنایه از اینکه هر کاری حالتی و زمینه ی قبلی می خواهد و هر کاری وقتی دارد. 

خودم اتوب میرم دشمنونم ا در = خودم از درون می میرم دشمنانم از بیرون . این ضرب المثل

هنگامی گفته می شود که شخصی ظاهر بسیار خوبی دارد تا حدی که زندگی او مورد حسادت

دیگران است ولی در واقع این شخص از درون گرفتار است .

مسجد هنی نساخته کوری نشسه دمش = مسجد هنوز ساخته نشده کوری در آن نشسته کنایه ازکسانی که پیش از موعد مقرر خواسته خود را اعلام می کنند.

شوشتر کافی نت جوانان ساعت ۲۳ شب

نظرات 1 + ارسال نظر
ناهید پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1392 ساعت 14:21

جالب بود

دزفول هم شهر خوبیه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد